Ako prilákať zákazníkov do vášho e-shopu
Aby ľudia na vašom e-shope nakupovali, nestačí iba ponúkať zaujímavý a kvalitný tovar, aj keď i to, je veľmi podstatným faktorom. Ďalšími dôležitými vecami sú vhodná a dostatočná propagácia a taktiež SEO optimalizácia.
- Aby vaša internetová predajňa zarábala, v prvom rade musíte predávať výrobky, o ktoré budú mať zákazníci záujem. Je dobré, ak sa zameriate na danú cieľovú skupinu. Čo to znamená? Jednoducho to, že váš tovar, by mal zapadať do konkrétneho kontextu. Ak predávate napríklad športové oblečenie, nemali by ste ho kombinovať s plesovými šatami. Snažte sa o to, aby mal váš obchod jednu celistvú myšlienku. Takto si omnoho jednoduchšie získate okruh stálych zákazníkov.
- Druhou dôležitou vecou je spomínaná propagácia. O svojom tovare musíte dať ľuďom jednoducho vedieť. Dnes nemusíte siahať iba po klasickej reklame v televízii, či novinách. Koniec koncov, pri internetovom predaji by to bolo kontraproduktívne. Preto sa zamerajte skôr na online reklamu.
- SEO eshopu Seolight je v podstate veľmi podobné, ako optimalizácia pre akékoľvek iné webové stránky. Hlavný rozdiel je väčšinou v tom, že musíte používať kľúčové slová o čosi chytrejšie. V klasických internetových obchodoch totiž nepoužívate rozsiahle texty, ale iba krátke popisy produktov. Frekventované, teda často vyhľadávané slová na internete, preto musíte zakomponovať do týchto textov. Určite sa nespoliehajte na popisy produktov, ktoré dostanete priamo do výrobcov. Tie síce môžu byť obsahovo plnohodnotné, no spravidla nebudú obsahovať frázy, či slová, na základe ktorých, vás ľudia na internete nájdu. Pred tým, ako ich na svoj web vložíte, jednoducho trošku zapracujte na formulácii jednotlivých slov. pokiaľ sa obávate, že by s takouto úpravou mohli mať výrobcovia problém, nemajte obavy a všetko s nimi dopredu prekonzultujte. Taktiež nie je na škodu, ak budete na svojej stránke viesť aj blog, teda sekciu, v ktorej môžete kľúčové slová využiť omnoho lepšie.