Nakupovanie online: Ktoré produkty kupujú Slováci najčastejšie?
Pre súčasné nakupovanie sa stáva typické vytvorenie objednávok online, čiže v e-shopoch. Ide o súčasný trend a zároveň komfortnú cestu ako objaviť, ale aj priamo nakúpiť z obchodu, ktorý sa môže nachádzať v kilometre vzdialenom meste alebo na opačnej strane republiky. S nákupmi on-line je však postup všade rovnaký. Nájdete špecifický produkt cez online katalóg alebo internetový vyhľadávač, navštívite konkrétny e-shop, vytvoríte objednávku a za cca 3 dni je u vás kuriér.
- Nielenže ide o pohodlný nákup, ale takisto prehľadný a umožňuje nám napr. porovnávať ceny alebo dozvedieť sa o konkrétnom tovare viac informácií.
Ako sú na tom slovenskí užívatelia a internetové nákupy, respektíve aký tovar touto cestou kupujú najčastejšie?
Pohybujeme sa pomerne v extrémnych číslach, a to najmä v porovnaní s európskym priemerom. Z hľadiska online nákupov sme v istých nákupných objektoch veľmi aktívni a v iných naopak zaostávame.
Do internetových nákupných košíkov slovenskí užívatelia najčastejšie vyberajú módne prvky (čiže oblečenie, obuv a doplnky). Tesne na druhom mieste týmto spôsobom nakupujeme knihy, hudbu a kancelárske potreby a v rovnakom percentuálnom počte sa u nás popularite teší kategória cestovanie.
- Každý z týchto objektov tvorí z hľadiska Slovenska a jeho priemeru niečo vyše 50 % časť zo všetkých online nákupov.
- Móda (59 %), Knihy, huba, kancelárske potreby (52%) a cestovanie (52%).
Naozaj tesne pod touto skupinou produktov sa v záujem slovenských užívateľov nachádza spotrebná elektronika (49%).
Čo sa týka liekov a výživových doplnkov, vravíme o slovenskom priemere „len“ 36%, čo je však vysoko nad priemerom ostatných krajín EÚ (23 %).
V čom ale naopak zaostávame je nákup potravín. Tento status nám nemusia napovedať len čísla (8 %), ale stačí ak si položíme otázku, kto takouto cestou u nás nakupuje potraviny? V budúcnosti sa však toto číslo pravdepodobne o niečo navýši.